ISO 20000

ISO 20000 NEDİR ?

ISO 20000-1 Standardı Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Standardı olarak tanımlanmıştır. Bilişim Teknoloji kuruluşları ilgili operasyonlarını yönetmelerinde ve hizmet vermelerinde hangi metodları uygulayacaklar, nasıl uygulanacak konularına kılavuzluk eden bir standarttır. ISO 20000-1 Bilişim Teknolojileri BT Standardı Belgelendirmesi yapmak isteyen bilişim teknoloji firmaları bu belgeyi alabilmesi için mutlaka servis sonrası hizmetlerini oluşturmalıdır. Standard, kendi başına bir standart olmayıp, bilişim dünyasını içeren 6 veya 7 standardın bir araya getirilerek bilişim firmalarının faaliyetlerini ve kurumsal yapısını oluşturmak için hazırlanmıştır. ISO 20000-1 Sistemi Anlatan Standarttır, ISO 20000-2 ise ISO 9004 gibi Kılavuzluk eden standarttır.

ISO 20000 BELGESİ ALMANIN FAYDALARI NELERDİR ?

Bilişim Sektörüne yönelik Uygulama Kılavuzu olan ISO 20000 Standardının Faydalarından bazıları aşağıda belirtilmiştir;

  • Müşteri ihtiyaçlarını doğru anlama, doğru hizmet ve uygun destek ile müşteri tatminini sağlar
  • IT yeteneklerinin net olarak görülebilme olanağı sağlar
  • BT hizmet sağlayıcılarının teknoloji güdümlü yapıdan kurtulur iş odaklı olan hizmetlere karşı daha hassas hale gelir
  • Varolan hizmetler hakkında daha net bir bilgi sağlaması
  • Artan hizmet kalitesi ve daha güvenir kurumsal destek sağlar
  • Yeteneklerin doğru analizi ve iş tatmini ile daha motive çalışanlar oluşturur
  • Daha etkili bir şekilde dış hizmet sağlayıcısı seçme ve yönetme yeteneği sağlar
  • BT yönetim ve işletim maliyetlerinin düşürülmesine yardımcı olur
  • Hizmet süreçlerinde güvenlik, sürat ve erişilebilirlikte artış sağlar
  • Dış hizmet sağlayıcıları, sertifikasyonu fark yaratıcı bir ayrıcalık olarak kullanarak zamanla sözleşmeden doğan bir gereksinim haline gelen bu özellik sayesinde daha fazla iş almaktadırlar
  • İşlerin ve problemlerin tekrar tekrar ele alınmasını ve engellenmesini sağlar
  • Etkin kaynak yönetimi ve kaynakların verimli kullanımını sağlar
  • ITSM işlemleri için ITIL (IT Altyapı Kitaplığı) en iyi uygulama danışmanlığı çerçevesiyle tamamen uyumludur
  • BT ekiplerinin memnuniyetinin artmasını sağlar
  • Müşteri, son kullanıcı ve iş ihtiyaçlarını karşılayan hizmetlerin sunulmasının garanti altına alınması sağlar
  • BT’nin müşteri ve iş kolları ile arasındaki iletişimin iyileştirilmesi, beklentilerin yönetilmesini sağlar
  • BT hizmetlerinin erişilebilirliğinin artırılmasını sağlar
  • Sertifikasyon işlemi tedarikçi denetimlerinin miktarını azaltarak maliyetleri düşürebilir
  • Gereksiz işlerin seçilmesini ve devre dışı bırakılmasını sağlar
  • Geçmiş deneyimlerden öğrenme sürecinin oluşmasına yardımcı olur
  • Sertifikasyon denetimleri, etkinliği sürdürmenize ve artırmanıza yardımcı olan hizmet yönetimi işlemlerinin düzenli olarak değerlendirilebilmesini sağlar
  • Hizmetlerin sunumunda yer alan kişilerin rol ve sorumlulukların belirlenmesine neden olur.

ISO 20000 MALİYETİ NEDİR ?

Belge fiyatları, işletmelerin özelliklerine göre değişiklik gösterir. Bizimle iletişime geçerek detay ve fiyat hakkında daha fazla bilgiye sahip olabilirisiniz.
  • Daha hızlı bir çözüm istiyorsanız doğrudan +90 552 388 72 33 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.