ISO 9001

ISO 9001 NEDİR ?

Ürünün geliştirilmesi ve tasarımından, üretim, ürünün kurulup çalıştırılması ve servis işlemlerine kadar imalatın tüm hususları ile ilgili firmalar için Kalite Güvencesi standartlarıdır. Bilgisayar, otomobil, çeşitli aletler yapan firmalar ve bu firmaların ürün tasarımı da yapan satıcı firmaları bu çeşit firmalara örnektir. Örneğin; sadece 90 işçi çalıştıran bir firmada yukarıdaki fonksiyonlara sahipse ISO 9001’e başvurabilir. ISO 9001 on iki maddeden oluşmaktadır. ISO 9001 Belgesi alımı için ödenen ücretler ve diğer giderler KOSGEB ve Ekonomi Bakanlığı İhracat Destekleri kapsamında geri ödemesiz olarak teşvik kapsamındadır.

ISO 9001 BELGESİ NASIL ALINIR ?

ISO 9001 belgesi almak için öncelikle bir dizi hazırlık aşaması gerekmektedir. Bir kalite yönetim sistemi (kys) kurmak, bu belgeyi almanın temel şartıdır. KYS kurmak yeterli değildir, bu sistemin bir de kullanılabilir ve sürdürülebilir olması gerekmektedir. Kaliteli yönetim sistemi uygulamak birinci şart iken; kurulan bu sistemin sertifikalı bir denetçi veya denetçiler tarafından kontrol edilmesi gerekmektedir.

Kuruluşların ISO 9001 belgesi almak için yapmaları gerekenler:

  1. En son ISO 9001 standardı ilkelerine uygun bir kalite yönetim sistemi oluşturmak ve uygulamak
  2. Kalite Yönetim Sistemi (KYS) performansını en son ISO 9001 standardına göre değerlendirmek için akredite ve onaylı bir Kuruluş tarafından bir denetim yaptırmak

Şimdi de bu durumu maddeleştirerek daha da somut hale getirelim:

  • İşletme/organizasyon hedef ve ihtiyaçlarının belirlenmesi
  • ISO sisteminin kurulması
  • ISO standartlarını iş süreçlerine uyumlu hale getirme
  • Akredite bir ISO belgelendirme kuruluşuna başvuru
  • Organizasyonun ISO standartlarına uygunluğun denetlenmesi
  • Kontrol ve denetleme sürecinin tamamlanması
  • Belgenin alınması

Başarılı bir başvuru ve denetim sürecinin ardından alınan ISO 9001 belgesinin geçerlilik süresi 3 yıldır. Her 3 yılda bir yeni kontrol ve denetimler uygulanır.

Bunların yanı sıra ara denetim adı verlen yıllık denetim ve kontrol aşamaları da bulunmaktadır. 3 yılın sonunda bu belgeye sahip olan firma, işletme ve organizasyonlar yeniden sertifikalandırılır. Yeniden sertifikalandırma sürecinde standarda yeni eklenen maddeler de dikkate alınır. Dolayısıyla ISO 9001 belgesi alan firma ve işletmelerin yeniden sertifikalandırma işleminde standarda yeni eklenen veya değiştirilen maddelere uyum sağlıyor olmaları beklenmektedir.

ISO 9001 belge alma hazırlık sürecini başvuru yapacak olan her organizasyon kendisi yürütebilir.

Fakat bu konuda danışmanlık firmalarından profesyonel destek almakta her zaman fayda vardır. Çünkü ISO belge alımında danışmanlık firmalarının derin tecrübeleri olduğu için bu konuda organizasyonları daha doğru şekilde bir yönlendirebilir. Bir danışmanlık firması, süreci kısaltarak belge alımını kolaylaştırma becerisine sahiptir.

ISO 9001 BELGESİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR NELERDİR ?

ISO 9001 belgesi almak için birtakım evrak ve belgelere sahip olmak zorunludur. Bu belge ve evrakları şu şekilde belirtebiliriz:

  • Vergi Levhası
  • Ticaret Sicil Gazetesi
  • Faaliyet Belgesi
  • İmza Sirküsü
  • Resmi Çalışan Listesi
  • Faaliyet gösterilen sektöre göre kapasite raporu
  • Üretim izni
  • Belge sözleşmesi

Başvuru esnasında ve öncesinde yukarıdaki belgeler hayati önemdedir. ISO 9001 belgesi almak için gerekli olan belge ve evraklarda değişiklikleri takip etmek için sayfamızı takip edebilirsiniz.

TÜRKAKLI ISO 9001 BELGESİ NASIL ALINIR ?

İşletmelerin sahip olabileceği ISO belgeleri arasında Türkak onaylı ISO belgeleri de bulunmaktadır. Türkak, diğer adıyla Türkiye Akreditasyon Kurumu, resmi bir belgelendirme kuruluşudur. TC Dışişleri bakanlığına bağlıdır ve uygunluk değerlendirme hizmeti veren resmi kurumları akredite etmektedir.

Türkaklı ISO 9001 belgesi alma işlemi, standart bir ISO 9001 belgesi almak ile aynı uygulamaları kapsamaktadır. Türkak onaylı ISO 9001 belgesi almak için;

  • ISO 9001 yönetim standardı ilkelerine uygun bir sistem dizayn etmek
  • Oluşturulan sistemin uygulanabilirliğini sağlamak
  • ISO 9001 uygunluk değerlendirme kuruluşuna başvurmak

gerekmektedir. İşletme ve organizasyonlar Türkaklı ISO 9001 belgesi almak için profesyonel bir danışmanlık firmasından destek alabilir veya kendi kurumsal kimlikleri içinden bir yetkili görevlendirerek belgeleme sürecini yönetebilir.

Türkaklı ISO 9001 belgesi alma sürecini aşağıdaki maddelerdeki şekilde ifade edebiliriz:

  • Belge almak isteyen organizasyonların hedefini belirlemesi
  • Belgenin gerektirdiği yönetim sisteminin kurulması
  • ISO standartlarına göre yönetim sürecini düzenleme
  • Türkak onaylı akredite bir belgelendirme kurumuna başvuru
  • ISO standartlarına uygunluğun denetimi ve kontrolü

Kontrol ve denetim süreci tamamlandıktan sonra standardizasyon gerekliliklerini karşılayan işletme ve organizasyonlar Türkaklı ISO 9001 belgesine sahip olabilir.

Türkak, Türkiye ve çevre ülkelerde belgelendirme ve akredite işlemleri yapan kurumları kontrol eden bir kurumdur. Resmi bir kurum olan Türkak, işletme ve şirketler için önemli bir prestij kaynağıdır. İşletmelere artı değer katacak olan Türkak onaylı ISO 9001 belgesi, şirket imajına ve iş faaliyetlerine önemli avantajlar sunma özelliğine sahiptir.

ISO 9001 MALİYETİ NEDİR ?

Belge fiyatları, işletmelerin özelliklerine göre değişiklik gösterir. Bizimle iletişime geçerek detay ve fiyat hakkında daha fazla bilgiye sahip olabilirisiniz.
  • Daha hızlı bir çözüm istiyorsanız doğrudan +90 552 388 72 33 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.